dinsdag 20 oktober 2015

What the Britney Bitch

Long time no writing. Ik was lang bezig met bedenken waarover ik moest gaan schrijven, een tijdje geleden werd ik opgemerkt door niemand minder dan het blad Flair. Iemand van de redactie had mijn blogposts gelezen en vond ze goed, waarna ik een interview kreeg in Flair, een super eer, maar daarmee voelde ik toch dat weer eens de blogpen in handen moest nemen en moest schrijven. Dus, komt 'ie dan hè. 

Vandaag is het dinsdag en deze dag zorgt weer voor de nodige (levens)moeheid. Je mag niet meer aangeven dat je moe, zwak, misselijk bent, want daar heb je namelijk de maandag al voor gehad. Het weekend lijkt mijlen ver weg en dat is voor mij een prima aanleiding om aan een nieuwe post te beginnen. Ook voldoet het prima aan de term 'studie ontwijkend gedrag'.

Ik start maar weer een nieuwe internetpagina, een webshop. 'The crazy days', van ons oh zo bekende warenhuis. Dat warenhuis wat ineens 'high end' wil worden. Zo jammer en beetje belachelijk. Ik hield van die gekke dagen waar kortpittig kapsel kroketjes van middelbare leeftijd elkaar het winkelleven zuur maakte, alles voor de korting. Ik scrol verder, wat moet je anders met je dag. Nu de Facebookpagina  'all day zeiken' weg is, de meest domme Facebookrage tot nu toe, heb ik geen leedvermaak meer om mee te lachen. Niemand interesseerde het iets waar jij over wilde zeiken, maar toch was het soms herkenbaar en grappig. Het intrigeert me hoe driekwart van Nederland precies weet waar ik het over heb.  Is het een slaaptekort omdat we zo veel online zijn, waardoor we juist weer meer onzin posten? Of hebben we gewoon een saai kutleven wat we verhullen op sociale media door constant online te zijn en elkaar proberen te overtreffen met onze posts? Want dat is dit Facebook toch? Een manipulatieve machtsstrijd voor aandacht? 

Om iedereen nog iets meer in de stemming te laten komen wordt aan het einde van deze week de klok weer verzet en mogen de winterdepressies weer van start gaan. Als we nou van dit feit gebruik maken en zorgen voor een beetje extra slaap, zodat zelfs de 'wie heeft tips voor mijn broodje pindakaas'- type Facebookmensen een beetje bij verstand zouden komen.  Dan zou er ons heel wat onzin op sociale media bespaart worden. Met wat minder sociale media en wat meer slaap zou iedereen wat gelukkiger zijnVoorbeeld: zou met genoeg slaap een naam als Xess Xava überhaupt worden gegeven aan een kindje? Don't think so. Maar laten we het Yo niet kwalijk nemen met al die 'fillers' in haar mooie hoofdje. Oh nee, dat was de belichting in combinatie met een hormonenkuur. Sorry Yo!

En denk ook even aan al die 'springers', want het springseizoen is weer geopend hoor. Vooral het traject Eindhoven - Maastricht is een populaire eindbestemming, die de komende weken wel weer veelvuldig zal worden gebruikt. Ik zal jullie maar niet meer lastig vallen met mijn springverhalen en ervaringen. Daar heb ik nu wel genoeg aandacht aan besteed in eerdere posts. Verder zorgt het stokbrood van 122 meter niet echt voor meer intelligente variatie op mijn tijdlijn. Ik denk dat ik mezelf moet overgeven aan een dinsdag waar zelfs de sterkste koffie en redbull niet tegenop kan. Of nog beter, laat ik in mijn bed kruipen en gewoon gaan slapen. Dan is het klaar met deze onzin, in ieder geval voor een paar uurtjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten